Detektor pritomnosti osoby pred zarizenim?

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Čtvrtek Únor 23 13:31:59 CET 2012

2012/2/23 Lubos Medovarsky <lubos.hwlist na accelera-networks.com>:
> Dalsi pristup by mohol byt aj detekcia zmeny okoliteho jasu, pripadne
> v IR oblasti meranim odrazeneho svetelneho impulzu.

Takto funguju senzory splachovacov pisoarov :-) Aj senzory ruk
susicov. Jeden taky som kedysi opravoval. Princip bol nasledovny: IR
LED blikala konstantnou frekvenciou a striedou (kratke impulzy cca
10Hz). Prijimac bol fototranzistor s pullup odporom, oddelenie
kondenzatorom a zosilnene tranzistorom. Kladne impulzy sa integrovali
na RC clanku, za tym komparator, ktory spustal (pri dlhsej pritomnosti
ruk restartoval) monostabilny klopny obvod. Cele to pozostavalo zo
4-nasobneho OZ a bizuterie.

miro