RS485 v kabelove rozvodne

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Únor 22 18:48:52 CET 2012

>K tomu zemnímu vodièi: norma o nìm nemluví, proto¾e pak se ponìkud ztrácí
>výhoda, ¾e jednotlivé èásti mohou proti sobì alespoò trochu plavat.

Pri striktnom oddeleni nejako nevidim argumenty pre pozitivnost plavania;
naopak, pokladam to za vyslovene neziaduci jav, a neviem ako by som mu bez
zemneho vodica vedel zabranit. Ono to vdaka konkretneho riesenia obvodov v
typickych transceiveroch bude aj bez zemneho vodica "nejako" fungovat
(toto sme tu uz pred rokmi preberali, snad prave s panom kolegom Papouchom
- ak to "plavanie" nema nejaky "aktivny" dovod a ma charakter "nahodne"
nabitej kapacity voci napajaniu, tak sa urovne na signalnych vodicoch
vdaka tym obvodom po case ustalia niekde medzi zemou a napajanim) ale to
"nejako" mi do ust v tejto suvislosti nejako nejde... ;-)

>Ono se taky èasto nemluví o odporech definujících klidový stav a leckde
>vùbec nejsou.

Toto tiez pokladam za znamku diletantskej implementacie RS485. Teda
samozrejme nemusi ist o odpory, niekedy su to prekvapujuco sofistikovane
obvody napr. kvoli pokojovej spotrebe; ale nechat to na "vyssie urovne" je
vyslovene zhovadilost, IMHO.

To s tymi problemami s kabelazou potvrdzujem, ale nesuhlasim s nazorom, ze
Ethernet je vseliek (asi to tak pan kolega Papouch zrejme ani nemyslel,
len to tak tak trocha znelo). A este taka mala nerelevantna technicka
poznamka, ze ani nejde o Ethernet ako taky, ale 10Base-T a jeho potomkov.

wek