Dlouhe rozsveceni zarivek

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Středa Únor 22 15:55:35 CET 2012

Zdravím,
  já si myslím, že dříve dojde k vyčerpání emisní schopnosti vláken/katod, a to
zejména při tomto stejnosměrném napájení.
  Přeci jen neon je neon, tj. inertní plyn, který by neměl vytvářet žádné
sloučeniny a neměl by se nechat tedy "vygetrovat". To se spíše nechají
"vygetrovat" ty nízkotlaké rtuťové páry, které se možná nachytají na ty částečky
kovu vyražené z katody a udělají s nimi něco jako tuhý amalgám (který je pak
součástí toho černého povlaku), ze kterého už se neuvolní a tedy se nebudou
ionizovat a vytvářet výboj.
  Ale souhlasím s tím, že bez detailního měření je to jen takové povídání bez
velké vědecké hodnoty :-).
  Zdraví Pavel.