Dlouhe rozsveceni zarivek

Lubor Otta butan na centrum.cz
Středa Únor 22 15:08:52 CET 2012

Já doposud vlastním nějaké trubice ze staré světlotiskové kopírky. Jsou
delší než 40W trubice, a uvnitř na luminoforu mají tenký proužek
nějakého odporového materiálu. Jeho smyslem asi je při startu zvýšit
intenzitu pole v okolí elektrod. RASTA nejsou.

A pak ještě vlastním předrevoluční žhavící předřadník pro 40W trubice,
zářivky s ním startují na první pokus. Jde o kombinaci žhavícího trafa,
tlumivky,  kondíku pro zvýšení napětí sériovou rezonancí a malých
odrušovacích kondíků, to vše zalité v kovové krabici. Viděl jsem i
prospekt tohoto předřadníku, byl určen pro venkovní montáž trubic do
-30. O RASTA se tam nic nepsalo.
Lubor