Google Doodle (Google logo)

Daniel Valuch daniel.valuch na orange.fr
Středa Únor 22 14:59:00 CET 2012

ked uz som precenil niektore veci tak to aspon skusim uvest na pravu
mieru :-)

Dnesne logo na googli (google doodle) je venovane, ako pisal David
Ferenczy 155. vyrociu narodenia Heinricha Hertza. Verim ze vsetci vieme
co tento pan pre fyziku a elektrotechniku urobil.
Moje povzdychnutie o behani s plechmi po poslucharni smerovalo k tomu ze
v jeho dobe sa este stale dali robit zasadne objavy v oblasti prirodnych
vied a fundamentalnej fyziky pomerne primitivnymi pristrojmi. Pouzivali
iskristia a plechove zasteny a reflektory na ktorych demonstroval javy
suvisiace s nedavno objavenymi elektromagnetickymi vlnami (Maxwell).

Tieto zakladne objavy nam uz bohuzial vyfukli pred 100-200 rokmi a na
skumanie tajov prirody potrebujeme stale zlozitejsie monstrozne velke
zariadenia.

b.