Dlouhe rozsveceni zarivek

Lubor Otta butan na centrum.cz
Středa Únor 22 14:53:20 CET 2012

Dobrá tak jste mne přehlasovali. Ale takové provozování trubic podle mně
jejich životnost vůbec neprodlouží, jen jim černají konce rovnoměrně z
obou stran. Pro dlouhý život je nutné aby se elektroda v trubici ohřála
jako anoda, a pak může chvíli tepelnou setrvačností pracovat jako
katoda. Elektroda která je katodou moc dlouho vychladne, okolo ní
vzroste intenzita pole a začne být bombardována kladnými ionty což jí
rozprašuje, a působí zmíněné černání, zároveň i pokles tlaku vzácných
plynů v trubici.
Lubor