Dlouhe rozsveceni zarivek

Richard Kaliciak hw.kaliciak na stonline.sk
Úterý Únor 21 14:35:19 CET 2012

 Dobry den,

neviem presne, ci to bola naozaj 1N4001, lebo som videl iba 4001, ale co ineho by to mohlo byt.
Ono tou diodou preteka plny zhaviaci prud, takze ubytok napätia na zopnutie Th1, ktory je oznaceny ako "gate sensitive SCR" by to malo stacit. Vgt je max. 0,8V (a Igt max 1µA), a to je pri 1N4001 uz pri 0,2A.

Este doplnim, ze som vo svojom starteri vymenil C2 za 47µF/16V a skratil tak dobu zhavenia asi na 1 sekundu.

Richard Kaliciak