Motorovy spoustec

Sobota Únor 18 19:24:47 CET 2012

2012/2/18 Martin Záruba <swz na volny.cz>:
> Jsem v oblasti silnoproudu amater, tak se omlouvam za asi hloupou otazku:
> Jak vlastne funguje (principem) motorovy spoustec? Je mi jasne co dela, ale
> jak to dela?

Pokud tím myslíte motorový jistič, tak uvnitř je zkratová spoušť
(pevně daná, reaguje na tvrdý zkrat na výstupu) a nadproudová, která
se nastavuje šroubovákem. Měl jsem ho jednou rozdělaný, jsou tam tři
bimetaly (na každou fázi jeden), kolem kterých je tenký drátek a ten
se ohřívá průchodem proudu - pokud je motor přetížený, bere větší
proud, než jmenovitý (a než je nastavený na jističi) a ty drátky se
víc ohřívaj a bimetaly (stačí jeden) pak rozpojí obvod.

P.K.