Nechtene spinani stykace.

Úterý Únor 14 18:06:40 CET 2012

2012/2/14 Martin Hanek <martin.hanek na centrum.cz>:
> V RC clenu u triaku bud muzu zmensit C a zvetsit R nebo jej vymenit za
> bidirectional transil. Ochrani jej?
> Ja mel za to, ze toto zapojeni, co jsem posilal, je na vsech
> kusech/instalacich, ale dnes jsem se dozvedel, ze tu ochranu ke stykaci
> vetsinou nedavaji. Z toho plyne, ze ty problemy mohou nastat i jinde, kdyby
> ji tam pridali nebo zacali pridavat. Protoze nemam nejaky vetsi vzorek tech
> stykacu, nemuzu ten problem dostatecne otestovat. S tim jednim kusem co mam
> se na civce objevi cca 70V a to stykac neudrzi.

Já osobně bych obvod navrhnul tak, aby tam bylo podstatně míň. 70V, to
je 1/3 jmenovitého.

> Soucastky odrusovaciho clenu jsem popsal, jeden jsem rozkuchal co mi kolega
> dnes privezl. Je tam v serii zluta LED, odpor 100R a kondenzator 100n/250V.
> Nic vice nic mene. Tady se stejne divim, ze to tak maji udelany. Prece ta
> LED je namahana z zavernem smeru velkym napetim.

Nejspíš to bude bipolární LED (dvě LED antiparalelně v jednom
pouzdře), jednak to musí odrušovat střídavě a druhak by normální LED
nejspíš odešla okamžitě.

> Protoze nejsem schopen nasemu odberateli rozumne zabranit aby tam ty ochrany
> nedaval (myslim, ze by ochrana mela byt prave na civce stykace) zkusime to
> poresit u toho triaku a bud zmenime soucastky RC clenu aby mel vetsi
> impedanci nebo je odstranime a dame tam transil.

A nemůžete tu vaši destičku udělat s RC členem na výstupu, tj.
paralelně ke stykači? Případně tam můžete místo triaku dát relé, třeba
tohle:

http://www.gme.cz/rele-s-ac-civkou-kontakt-do-5-a/relfmzpa9605-p634-253/

P.K.