Nechtene spinani stykace.

Martin Hanek martin.hanek na centrum.cz
Úterý Únor 14 17:23:39 CET 2012

V RC clenu u triaku bud muzu zmensit C a zvetsit R nebo jej vymenit za
bidirectional transil. Ochrani jej?
Ja mel za to, ze toto zapojeni, co jsem posilal, je na vsech
kusech/instalacich, ale dnes jsem se dozvedel, ze tu ochranu ke stykaci
vetsinou nedavaji. Z toho plyne, ze ty problemy mohou nastat i jinde,
kdyby ji tam pridali nebo zacali pridavat. Protoze nemam nejaky vetsi
vzorek tech stykacu, nemuzu ten problem dostatecne otestovat. S tim
jednim kusem co mam se na civce objevi cca 70V a to stykac neudrzi.
Soucastky odrusovaciho clenu jsem popsal, jeden jsem rozkuchal co mi
kolega dnes privezl. Je tam v serii zluta LED, odpor 100R a kondenzator
100n/250V. Nic vice nic mene. Tady se stejne divim, ze to tak maji
udelany. Prece ta LED je namahana z zavernem smeru velkym napetim.
Protoze nejsem schopen nasemu odberateli rozumne zabranit aby tam ty
ochrany nedaval (myslim, ze by ochrana mela byt prave na civce stykace)
zkusime to poresit u toho triaku a bud zmenime soucastky RC clenu aby
mel vetsi impedanci nebo je odstranime a dame tam transil.

Martin Hanek