TV antena?

Úterý Únor 14 06:48:18 CET 2012

2012/2/13 Petr Tomasek <tomasek na etf.cuni.cz>:
> Si to predstavuju analogii k WiFi antenam, kde neni problem pomoci
> panelove anteny ziskat lepsi parametry, nez jakeho dosahne nekolikanasobne
> vetsi sito.

Když si porovnáte papírové údaje, síto jasně vítězí, má výrazně vyšší
zisk i směrovost:

http://www.wifi-shop.cz/panelova-antena-gainmaster-13-dbi-3m-propojovaci-kabel_d744.html

http://www.wifi-shop.cz/smerova-antena-pacific-wireless-24-dbi_d724.html

Možná to ale u wifi nebudou nejdůležitější parametry a možná ten širší
vyzařovací úhel bude i žádoucí (posbírá signál i z různých odrazů?),
záleží na konkrétních podmínkách. Zkušenosti nemám, jediné wifi, co
provozuju, je na pokrytí bytu a v APčku ani není originál pendrek, jen
kus drátu.

> Tak moment, to snad zalezi taky hodne na typu anteny, ne?

Samozřejmě, proto jsem napsal "zjednodušeně řečeno". Porovnejte si v
nějakém katalogu nebo eshopu pár yagin, největší zisk bude mít ta
nejdelší.

P.K.