Desulfatace Pb baterii ?

Jiri Foldyna jiri.f na avizo.cz
Pondělí Únor 13 20:59:17 CET 2012

Dne 13.2.2012 20:16, HW CNCnet.info napsal(a):
> Jak jsem psal tak jsou to polopravdy - tedy ty doporuceni ani neuskodi a
> ani nepomuzou. Namatkou:
>
> Petr Semerád taky doporučuje pravidelně kontrolovat nabití akumulátoru.
> Pokud nemáte vlastní voltmetr, využijte k tomu každou návštěvu servisu.
> Nebo aspoň jarní a podzimní akce automobilek.
>
> Vlastnim voltmetrem nic nezjistite (krome napeti baterie) - musite mit
> zatezak, kterej v servisu nebo v lepsich akuprodejnach maji (nebo
> mivali). Vlastnim merakem si muzete predevsim zmerit napeti v soustave
> za chodu motoru - coz povazuju skoro za nejdulezitejsi. Tedy zda to
> [...]

Děkuji za obsáhlou odpověď.
No, ptal jsem se hlavně proto, že od roku 1998 jsem baterku na žádném
autě ještě neměnil. Odkroutily si i s autem 4-6 let a šly mezi lidi. Jen
jednou se mi stalo, že jsem u 4 měsíce odstaveného Seatu Inca musel
baterku nabít, ale to byla výjimka. Nějaké měření napětí, dobíjení nebo
dolévání vody jsem nedělal. Jen servisní prohlídky, kde zkonstatovali,
že baterka je OK a pravidelné ježdění tak těch 45 km denně. Jediný zimní
problém, který jsem za tu dobu měl, byla zamrzající "arktická" nafta
předminulý a minulý týden :-)

Ještě jednou díky za objasnění
JF