Desulfatace Pb baterii ?

RV vicek.radek na cpost.cz
Pondělí Únor 13 15:31:44 CET 2012

No problem je ve forme toho siranu - pri nabijeni/vybijeni v normalnim
rezimu se tvori amorfni siran, ktery je rozpustny. Pri vyschnuti a nebo
pri dlouhem stani, se zacne vytvaret siran krystalicky, ktery NENI ve
vode prakticky vubec rozpustny.

Takze i baterie co nebyly v UPS se casem zasulfatuji a nepomuze tomu uz
nic. Proto se pouziva ten peroxid, kterej sice siran rozpusti, ale pri
te krystalicke sulfataci vetsinou dojde k destrukci struktury desek a
tim k degradaci baterie.

Radek Vicek