Desulfatace Pb baterii ?

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pondělí Únor 13 15:08:02 CET 2012

Zdravim,
  ja to taky zkousel. Potreboval jsem ozivit velice specialni akumulatorek
6V/600 mAh do prenosneho DAT rekorderu. Ponevadz tento mel podobu kovoveho
hranolku s plastovym jednim celem, bylo treba provest nasilnou rozborku. Pri
ni jsem zjistil, ze se sklada z takovych destickovych clanku (pochopitelne
tri), k sobe slozenych a nahore propojenych, ktere mely jednu stenu z folie,
takze bylo videt dovnitr. Elektroda (ta, co byla videt) byla uplne bila
a zdalo se, ze ve clanku panuje naproste sucho. Tomu odpovidal proud v radu
jednotek uA pri napeti 24V :-). Nahore mel kazdy clanek miniaturni gumovou
cepicku, pracujici asi jako ten odfukovaci ventil. Ponevadz jsem usoudil,
ze veskere siranove anionty musely zustat vevnitr a nyni jsou v podobe PbSO4,
vstrikoval jsem tam po odstraneni cepicky destilovanou vodu. Bylo krasne
videt, jak ji elektroda nasava a sedne. Veslo se tam vody docela dost, pilo
to jak houba. Proud se tim zvysil na stovky uA a po nejake dobe (desitky
hodin) na jednotky mA (maximum bylo cca 6, vnejsi odpor tou dobou srazel U
na cca 20V. Nicmene, tim to skoncilo. Clanky uz i pri tomto proudu plynovaly
(bylo slyset, jak cepicka obcas "ufoukne"), ale nenabijely se. Troska odsate
vody mela na lakmusu kyselou reakci, ale rozhodne ne tak, jak by mela mit.
Na zaver experimentu jsem zkusil vstriknout trosku H2O2. Nastalo mohutne
plynovani (i bez napeti), jak se rozkladal, ale baterii to nepomohlo. Toz
skoncila tam, kde se to dalo od zacatku cekat...

  Zdravi Pavel