Desulfatace Pb baterii ?

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Pondělí Únor 13 13:28:14 CET 2012

Prizivim sa na tomto vlakne. Znamy mi dal 2 vyradene Pb gelove
akumulatory 12V/1.2Ah, pouzivali ich ako zalohovacie v nejakych
kasach. Oba mali naprazdno 0.4V. Ked som ich skusil pripojit na
nabijacku s nastavenym prudom 100mA, vyhlasila, ze bateria je
nepripojena, ok. Skusil som teda zdroj a prud obmedzit odporom.
Zbytocne. Vnutorny odpor je taky, ze aj z 15V zdroja pripojeneho
priamo, nimi preteka iba 5mA. Skusil som pri nastavenych 12V nechat
jednen akumulator pripojeny 3 dni. Vysledok je, ze okamzite po
odpojeni napajania (odopnem kabel) napatie klesne na 6V a velmi rychlo
(do 10s) pada na cca 2V. Tam sa nejaky cas drzi, ale za den spadne pod
1V. Merane je to digitalnym multimetrom, t.j. takmer bez zataze. Ma
cenu sa dalej o nieco snazit?

miro