Desulfatace Pb baterii ?

JB asrock70 na seznam.cz
Pondělí Únor 13 12:05:06 CET 2012

Ve volných chvílích jsem si postavil nabíjecku na PB akumulatory, mozna to nekdo oznaci za anachronismus, ale nic do cenove hladiny 3.000Kc nevyhovovalo pozadavkum a davat vetsi peniz se mi nechtelo.
Aktulane vylepsuji sw, implementoval jsem kompenzaci nabijeciho napeti v zavislosti na teplote a par dasich ficurek.
Rad bych pridal i to cemu se rika desulfatace, ale pres usilovnou snahu jsem nanasel zadne relevantni udaje.
Podle vseho jde o nabijeni pulznim proudem, ale nikde jsem se nedocetl, proc, jakym proudem, jakou frekvenci a jakou stridou, jak dlouho takto nabijet, idealne v zavislosti na C nabijene baterie.
Nemate s timto zkusenosti, respektive poradite kde o teto problematice neco nacist, prolistoval jsem nekolik knih o akumulatorech, vsechny krasne popisuji reakce uvnitr baterie, ale neobsahuji zadne prakticky vyuzitelné informace, takovou zakladni informaci o kolik poklesna napeti clanku pri poklesu teploty o jeden stupen jsem se nedocetl a musel jsem ji najit kdesi v hlubinach internetu.

Jirka