*SPAM* RE: OT Re: ponuka prace

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Sobota Únor 11 13:37:28 CET 2012

Zdravim,

> Ale to je prece uplna blbost. Slepeho taky nenaucite poradne navlekat
> nit do jehly, i kdyz to bude trenovat desetkrat vic nez vidici. Kdyz
> je nekdo dysgrafik, tak proste nenapise a nenapise to slovo dobre, i
> kdyby se na hlavu postavil.

Svata pravda.

> [...]
> pekare" je tez zcela mimo. Vsechny tyhle dys-diagnozy a specificke
> poruchy uceni, ktere driv lidi zcela diskvalifikovaly, jsou nyni lepe
> probadane a umozni naopak vnimavemu uciteli a vstricne skole z toho
> studenta dostat to nejlepsi, ceho je schopen, aniz by byl povazovan za
> hlupaka a lenocha. Spolecnost se vyviji tak, ze je potreba stale vic
> vzdelanych lidi (nebo jinak formulovano, je stale tezsi se uplatnit
> bez vyssiho vzdelani) a kazdy takto "zachraneny" clovek muze prozit
> lepsi zivot, nez kdyby byl rigidnim skolskym systemem zlikvidovan hned

Mohu potvrdit. Bohuzel, muj nejmladsi syn ma oficialne diagnostikovane
ADHD a papiry na to mame. Je opravdu zasadni rozdil v pristupu ucitelky,
ktera si ho precte a respektuje, nez te, ktere je to jedno.
Napr. ucitelka matematiky mu drive nadavala a v podstate ho sikanovala,
protoze si myslela, ze ji to dela schvalne. Kdyz jsme si s ni poradne
promluvili, zkusila to jinak - nechala ho dopsat test v klidu po hodine,
nezlobila se, kdyz vykrikoval nahlas (mimochodem, byl to spravny vysledek
:-) ), proste zmenila pristup. Drive nosil kule a hrozilo mu propadnuti,
ted ma (s tou samou ucitelkou) mezi 1 - 2. Bohuzel ale jina ucitelka to
proste v uvahu nevzala a od ni stale nosi poznamky, ze vyrusuje, ze je
nesoustredeny (to nam nemusi rikat, v tom papiru to je napsane a dokonce
zduvodnene :-) ) atd. atd. A kvuli ni se kluk na dny, kdy ji ve skole
maji, vubec netesi a pokud to jen trochu jde, snazi se nejak ulejt.
Jedine, nad cim vahame, je, zda jit do medikace (pry uz existuji hodne
pokrocile leky, ktere jinak psychiku neovlivni, ale toto by mely umet
korigovat) nebo ne, protoze ja mam ze sveho detstvi taky na co vzpominat
a po cca 8lete kure na Radepuru mam ted svych 150 kg :-(.

Zdravi Pavel