*SPAM* RE: OT Re: ponuka prace

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Sobota Únor 11 13:00:09 CET 2012

Zdravim,

> Jasne, jsem si toho vedom a studentum vzdy zduraznuji (a i tady jsem psal), ze tech 7 vet je skutecne veeeeelmi zjednoduseny pohled.

A prave v tom ja vidim jiste riziko.
Pokud nekoho *donutim* nabiflovat nejakou poucku, v tomto pripade
zjednodusenou a ne zcela odpovidajici realite, a pak to sice
vysvetlim, ale uz tak "netlacim na pilu", aby si to ten student
zapamatoval stejne dobre jako puvodni poucku, hrozi, ze zpresnujici
informace se do studento'ic vedomi vubec nedostane, pripadne projde
jednim uchem dovnitr a druhym ven, ale poucka tam zustane. A pak
bude civet student na ping a rikat si: Prosel... Neprosel... Neprosel...
Prosel... Sakra, kde muze byt chyba ? Ta druha vrstva preci ma
zajistovat spolehlivy prenos!

Ale v zadnem pripade to neminim zle, vidim to jen jako vzacnou
prilezitost k diskusi o ruznych pohledech na nase ucitelske
remeslo :-).

> [...]
>
> Je jasne, ze se ty veci lze naucit i bez znalosti onech 7 vet, ale ma vice nez 20ti leta ucitelska praxe mi uz pomerne jasne ukazala, ktere postupy v uceni jsou efektivnejsi a ktere mene efektivni. Prave tohle je jedna z veci, ktere me na uceni moc bavi. Rok od roku cim dal tim vice "tuuunit" proces vyuky a zpetnovazebne sledovat, zda tuuneni ma spravny efekt.

No ja treba bych tu otazku "ve ktere vrstve je problem" tomu
studentovi hlavne ani nepokladal :-). Protoze to nepovazuji az za
tak dulezite. Jooo, kdyby se routery konfigurovaly treba;

cisco# conf t
cisco(configure)# layer 3
cisco(config-layer-3)# ...

tak to pak ano, ale kdyz ono to tak v praxi nebyva.
Moje forma otazky by byla polozena napr. takto: Co byste na routeru/hostu/
kdovicem zkontroloval, pokud byste se dopingnul na gateway, ale na google
uz ne ?

Zdravi Pavel