*SPAM* RE: OT Re: ponuka prace

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Sobota Únor 11 12:02:56 CET 2012

Zdravim,

> Konkretne 7 vet popisujicich (velmi zjednodusenym zpusobem) funkci 7 vrstev OSI modelu. Kdyz se studenta zeptate napriklad: Pingam na router, ale na IP adresu serveru google nikoliv, na ktere vrstve je problem?
> Ti co znaji vety:
>
> 3)Zajistuje prenos mezi libovolnymi systemy
> 2)Zajistuje spolehlivy prenos mezi sousednimi systemy

No v tom je prave problem, ze treba u IP bych to slovo SPOLEHLIVY rozhodne
vypustil. V nekterych implementacich OSI (napr. SS7) skutecne jiz 2. vrstva
(MTP2) spolehlivost zarucuje diky mechanismu FSN/BSN/FIB/BIB, ale u IP ani
omylem. Tam je nutno si pro spolehlivost vyslapnout az k TCP ci jinym
protokolum (napr. SCTP), a to je az transportni vrstva (cislo prave
odpocitavam - 1, 2, 3, 4! - nemam to zamemorovane :-) ).

> si behem nekolika vterin reknou: "soused ano, nesousedni system ne => chyba na 3. vrstve". Ti co vety neznaji zcela tapou a minimalne v dobe, kdy jeste funkce vrstev neznaji do hloubky, nejsou schopni spravnou odpoved vygenerovat vubec.
> V dobe, kdy jiz podrobnosti sice znaji, ale nemaji potrebnou zkusenost ziskanou dlouholetou sitarskou praxi sice odpoved po chvili badani daji dohromady, ale trva jim to neporovnatelne dele nez tem, co mi duverovali a vety se naucili.

Tak u mne by to poprve trvalo trosku dele, to ano, nez bych na to prisel,
ale tim bych si to zapamatoval (vzdy si pamatuji nejlip to, na co sam
prijdu) a kazdy dalsi obdobny dotaz jiz by sel "z cache". A to je prave
to, co se snazim u svych studentu podporovat. Napr. kdyz u zkousky si
nekdo nedokaze vzpomenout na reseni neceho, tak mu povim: "No tak se ted
vzijte do role, ze vam to prave dali za ukol implementovat. Jak byste
to udelal ?" a tim, ze ho donutim zapnout mozek (jde-li to ovsem) a
prestat spolehat na nabiflovane poucky, on zacne premyslet a treba si
nakonec i vzpomene na puvodni reseni nebo navrhne neco mirne jineho, ja
mu reknu "ale tohle by slo jeste resit lepe, ne ?" a nakonec k tomu
zkonvergujeme.

Zdravi Pavel