*SPAM* RE: OT Re: ponuka prace

Ales Prochaska prochaska na alsoft.cz
Pátek Únor 10 22:38:45 CET 2012

Občas učitelé nižší jakostní kategorie zamění cestu a cíl a pak nutí
lidi memorovat zcela zjevně zbytečné věci. Jako děcko jsem měl to
štěstí, že jsem si jednou přečetl slovo a pamatoval jsem si, jaké je v
něm "i" a díky tomu jsem nikdy neudělal chybu v i/y. To ovšem naší
učitelce nijak nebránilo mi solit jednu pětku za druhou, protože jsem
si zaboha nemohl zapamatovat vybraná slova a popořadě je odříkat.
Později jsem ještě mockrát narazil na učitele, kteří nepožadovali ani
dovednost, ani porozumění, ale zato trvali na sprostém navrčení nazpaměť.
Od těch dob jsem zásadně proti jakémukoliv memorování. Člověk se to má
naučit buď používáním nebo to nepotřebuje umět nazpaměť vůbec :-)
Jestli se někdo snadno učí latinská slovíčka, nechť ten dar využije a
najde si životní cestu, která mu dovolí tu schopnost nejlépe zužitkovat,
ale nemyslím, že by bylo správné ostatní násilně ohýbat do této
podoby. Vždyť se místo toho může učit něco jiného a současné "minimum
vzdělance" prostě vypadá jinak než před sedmdesáti lety.

Aleš Procháska