step down menic

Jirka zaloha na volny.cz
Pátek Únor 10 18:39:24 CET 2012

Co znamená "Zkusil jsem pouzit presne doporucene L a C"? To jako tentýž
typ od stejného výrobce?

Splňujete tedy podmínku "For stable operation, the L and C values of the
output filter may not fall below 1μH effective inductance and 3.5μF
effective capacitance."?

Podle toho, co  popisujete, bych docela usuzoval na přesycení tlumivky,
resp. činnost v jeho blízkosti a tím i pokles efektivní indukčnosti.

Splňujete i další podmínky, tentokrát okolo vstupního C? Opět cituji:

"Input Capacitor Selection

The buck converter has a natural pulsating input current; therefore, a
low ESR input capacitor is required for best input voltage filtering and
minimizing the interference with other circuits caused by high input
voltage spikes. For most applications, a 10-μF ceramic capacitor is
recommended. The input capacitor can be increased without any
limit for better input voltage filtering. Take care when using only
small ceramic input capacitors. When a ceramic capacitor is used at the
input and the power is being supplied through long wires, such as from a
wall adapter, a load step at the output or VIN step on the input can
induce ringing at the VIN pin. The ringing can couple to the output and
be mistaken as loop instability or could even damage the part by
exceeding the maximum ratings."

Zkuste pohnout též hodnotou kapacity kompenzačního kondenzátoru ve
zpětné vazbě.

Bylo by ideální sem dát oscilogramy proudu tlumivkou při různých odběrech.

---
Jirka