už OT: ponuka prace - školství v hajzlu

Tomáš Vymětal vymetalt na gmail.com
Čtvrtek Únor 9 14:39:11 CET 2012

Já se v praxi setkal se dvěma principy řešení.

V tom prvním se při takto duplicitně zadaných datech vyjela po
synchronizaci dat (tehdy dialup, takže jednou denně v noci) sjetina
takto nekonzistentních záznamů a rozeslala se patřičným uživatelům k
vyřešení. Logicky taková data většinou nabourala generování různých
reportů, které se jednoduše pro daný termín nevyjely a bylo nutné je po
vyřešení problémů spustit ručně.

V druhém případě jsem zažil systém ošetřený přístupovými právy (firemní
IS), kde pobočka může zasahovat do dokladů pouze vlastní pobočky a tedy
lokálně. Pokud potřebuje opravovat cizí pobočce, musí si vyžádat ticket
od serveru cizí pobočky a řešit vše přes něj, i přesto, že data má
lokálně k dispozici.

U toho ÚP těžko hádat, chtěl bych říct, že i ten systém práv by nebyl
špatnou cestou, ale klientovi těžko vysvětlíte, že zrovna nemáte
vzdálený přístup k jeho složce. Na druhou stranu zase pořád takových
lidí bude odhadem dvacetina oproti těm "lokálním".

Z doslechu mám třeba případ paní, co měla trvalé bydliště v jižních
čechách, přitom bydlela na severní moravě, na jižní moravu dojížděla do
práce, přitom ale sídlo firmy je v praze. A pak onemocněla. Systém, a
celkově lidi z toho byli úplně v prdeli, protože vlastně nevěděli, pod
který okres spadá, kde by měla řešit papíry a kdo by ji měl vyplácet.
Než se to vyřešilo, už byla půl roku zpět v práci. Aspoň, že se
napočítali penále z prodlení.

TV