Spojit antenni stozaru s hromosvodem?

Čtvrtek Únor 9 14:01:17 CET 2012

2012/2/9 Zíka Aleš Ing. <Ales.Zika na pel.br.ds.mfcr.cz>:
>        Zdravím,
>
>        podlehl jsem nátlaku rodiny a pořídil domů satelitní přijímač, takže až odejde zima, čeká mě instalace paraboly na střechu, a řeším problém, jestli stožár spojit s hromosvodem nebo ne.
>        Pokusil jsem se to znázornit na následujícím obrázku: http://dl.dropbox.com/u/2021481/Antena.JPG , ta červená čára vlevo od komína je budoucí stožár. Bude čouhat si metr ze střechy, ale je tu i varianta ho zkrátit (sháněl jsem 1,5m dlouhý, ale nekratší mají 2 m) a nechat jen cca 30 cm pahýl, na který půjde chytit držák paraboly.

IMHO je lepší mít parabolu někde dobře přístupnou, až s tím pohne vítr
nebo až budete chtít chytat jinou družici apod., tak to oceníte. Stát
obkročmo na hřebenu střechy a utahovat šrouby na držáku, to bych
nechtěl ;)

Jinak, pokud plánujete mít motor pro otáčení anténou, můžete narazit
na problém s vodivým spojením se stožárem, já bydlím v paneláku a když
se spojí zábradlí na balkóně (na kterém mám držák paraboly) přes
koaxiál s přijímačem (to je umě televize s DVB-S tunerem), tak to dělá
psí kusy, když pustím rychlovarnou konvici, mikrovlnku nebo vysavač,
televize ztratí signál. Tenhle problém způsobuje ale jenom motor,
konvertor je jinak izolovaný. Jo v bytě mám TN-C, se sítí TN-S by to
dělat nemuselo, čistě teoreticky.

P.K.