Kontaktni snimac zvuku

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Čtvrtek Únor 9 09:29:26 CET 2012

Pohyb koliesok je kyvadlovy, pripadne stojis, ides,
takze stroboskop na to asi vhodny nebude lebo rychlost sa meni

j.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jan Waclawek
Sent: Thursday, February 09, 2012 9:20 AM
To: HW-news
Subject: RE: Kontaktni snimac zvuku

>A neslo by snimat napr. odraz svetla od kolieska fotodiodou?
>Tam by mohol byt signal dostatocne cisty.

To sa ocividne robi, napr.
http://www.witschi.com/e/produkte/?sub=1&cat=&id=53

ale v kombinacii s tym snimanim "zvuku". Ocividne v tom nie je dost informacie prave o presnom casovani tych roznych ciastkovych udalosti.

Ako vravim, idealna by bola rychlobezna kamera, najlepsie okolo 10-20kfps. Samozrejme to lezie do penazi... ;-)

Ja osobne by som ako lacnu a bastlicovi v dnesnej dobe vykonnych LEDiek velmi dobre dostupnu techniku aspon vyskusal "stroboskop", napriklad dva svetelne pulzy rychle za sebou tak, aby bolo vidiet dve udalosti (prekryte na sebe). Podla mna by to malo ist naladit na chod mechaniky aj rucne (ak sa to riadi mcu a vyvedu sa 3 gombiky na jemnu zmenu frekvencie a posuv fazy a posuv vzajomnej fazy tych dvoch blikov); nemusi sa to automaticky "locknut" na chod mechaniky z nejakej spatnej vazby (akustickej ci optickej). Vzhladom na nizku frekvenciu to bude asi dost neprijemne blikanie, ale mozno z toho vylezie zmysluplna a pouzitelna informacia.

wek