Kontaktni snimac zvuku

HW CNCnet.info hwnews na cncnet.info
Středa Únor 8 00:09:53 CET 2012

A jak jste na to prisel? Co kdyz mate nekde
slepenej/prehozenej/zmagnetovanej vlasek a kmita pravidelne ale rychleji?

U naramkovych hodinek se pouziva par zakladnich frekvenci takze to neni
zas takova traga to vyzkouset. Jinak ale nezbyde nez prepocitat zuby na
kolech a spocitat prevody.

Treba Prim az do kalibru 80 pouzival 18.000bph tedy 2.5Hz. Kalibr 80 a
vys mel 21.600bph tedy 3Hz. Pomerne stare svycarske Rodania, ktere jsem
ted dostavoval maji take 3Hz. Stare ruske cibule Molnija (pamatuju ze
dedovi obcas spadly do kotle kdyz se tam nahybal) jsem ted natahnul a po
40 letech bezi takto:
http://www.cncnet.info/galery/hodinky/Biburo_Molnija.png
deset sekund za den neni spatne ;-) maji take 2.5Hz

Vetsinou pokud neni treba tak se nechodi vys, kvuli zivotnosti krokoveho
mechanismu. Ale pokud se treba jedna o hodinky s chronografem tak tam to
omezuje rozliseni chronografu a hodinky kmitaj rychleji.

Pokud se chcete podivat jak vypadaji soucasne hodinky a jejich
technologie tak muzete treba sem:
http://www.damasko.de/technik.htm

zvlast doporucuji odkaz eps-spirale a mikrokugellager ale i ty dalsi
jsou velmi vyzivny - jsou to opravdu neskutecne technologie

S pozdravem
Radek Vicek