Grundfos Alpha+

AZe aze na seznam.cz
Úterý Únor 7 21:26:24 CET 2012

Toto je Alpha+, typ bez displeje, třeba tady:
http://www.rabat-vvs.dk/d/Grundfos-Alpha-25-40A-Cirkulationspumpe-i4810.html
je tam rozběhový kond, klasický válec 2,5uF, na desku není moc vidět, je
obrácená součástkami dovnitř. Zatím jsem to nekuchal ani dál neměřil, co kde
je, na trimru je 4,9V a na běžci se mění, nicméně otáčky ne. Je tam
pravděpodobně SMD nějaký malý triak, zrcátkem jsem na tom našel jen nějaká
písmena a nějaké smetí kolem. Ohmmetrem jsem zjistil, že motorek má 3
vinutí, ale čertví proč, má to režim "stálý tlak" a "stálý průtok", ale
obojí se řídí jedním trimrem. I zvenku to vypadá jako obyčejné čerpadlo,
magnety asi nemá. Trochu to poměřím a mrknu se na to osciloskopem. Tipuji a
asynchronní motor s pomocnou fází a to třetí vinutí je asi pro nějakou
zpětnou vazbu, protože to žádné čidlo tlaku nemá. Je mě líto ho nechat
ležet, je to bronzové provedení. Jsou tam před nedávnem zde diskutované
metalizované kondy, ztrácející kapacitu, takže půjdu po nich.
AZE

----- Original Message -----
From: "Vláďa Anděl" <vaelektronik na vaelektronik.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, February 07, 2012 9:03 PM
Subject: Re: Grundfos Alpha+

Jsem přesvědčený, že tohle čerpadlo má synchronní 2(3?)f motor. Aspoň se
vytahovali tím, jakou to má účinnost. Když to rozeberete, má to na
rotoru magnet? Mělo by to mít regulaci otáček snad podle teploty a
rozdílu tlaku. Když jsem chtěl nějaké oběhové čerpadlo k TČ, vymýšlel
jsem jak se tohle dá obejít. Nakonec mám čerpadlo Calpeda bez těhle
opičáren  a taky se synchronním motorem. Je skoro za poloviční cenu a má
to regulaci otáček jen na knoflík.