Kontaktni snimac zvuku

RV vicek.radek na cpost.cz
Úterý Únor 7 11:03:20 CET 2012

Zdravim,

nechci narusovat prilis bohulibou debatu o NB ;-), ale mel bych takovy
mensi elektroakustickomechanicky dotaz.

Jelikoz mi zase zacalo chybet nejaka rukodelna cinnost tak jsem se
pustil do hodinariny, zatim jen studuju, snazim se delat opravy a
skupuju ruzne sroty na zkouseni.

Na hromadu veci ohledne serizeni hodinek pouzivaji hodinari tzv.
vibrograf - hodinky se prilozi kontaktne na snimac a snima se hluk z
hodinek (pokud je clovek zkuseny tak z toho pozna v podstate uplne
vsechno - hlavne jde o serizeni setrvacky/vlasku a kroku).

Vyhodnoceni se provadi (v ruznych polohach hodinek) podle toho jak stary
je pristroj - od zapisu na papirovy pasek az po digitalni zobrazeni.

Amateri pouzivaji vetsinou plosne piezomenice (ty ploche digitalkove),
profipristroje pouzivaji co jsem pochytil neco na zpusob krystalove
prenosky (inverzne - hodinky na tele a zavazi na rucicce).

Napadlo me, ze bych mel jako skvele vyhodnocovaci zarizeni osciloskop -
lze tam odecist i pomerne presne dobu kroku (odmerovanim) - ono ty profi
pristroje v podstate jsou pametove osciloskopy.
Bohuzel jsem narazil na problem to vubec nejak nasnimat - hodinky
polozene primo na piezomenic (letmo uchyceny) snima vsechno mozny (i
dupani vedle v mistnosti), ale vlastni hodinky ne. Stejne jsem dopadl i
s elektretovym mikrofonem - snimam hlas, ale polozene hodinky primo na
mikrofon to nebere.

Oboje jsem mel pripojene primo na vstup osciloskopu, coz by ale vadit
nemelo - ten oscil ma tusim vstupni odpor 1Mohm.

Nemate nekdo napad jak/cim nejak lepe snimat zvuk kontaktne?

RV