Notebook do 20k

Tomas Chvatal tchvatal na ezop.cz
Pondělí Únor 6 22:54:40 CET 2012

Z dos programu ve Winech muzete pristupovat na port obema zpusoby.
Pres soubor to ma nejake vyhody. Muzete otevrit jakykoliv COM (treba i BT)
a mate moznost ho i zavrit. (pro cisla comu nad 9 je treba pouzit \\.\COMxx
nazev).

Pristup pres IO je taky mozny, ale jakmile se jednou na COM sahne, tak uz ho
nezavrete
dokud se nezavre cele dos okno.

s přáním hezkého dne / Best regards
Tomáš Chvátal
tchvatal na ezop.cz

----- Původní zpráva -----
Od: "Jirka MWW" <jirka.mww na gmail.com>
Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Odesláno: 6. února 2012 21:59
Předmět: Re: Notebook do 20k

Já mám jeden starý program napsaný v Pascalu 6 pod DOSem , který
obsluhuje COM1 port.
Když nainstaluju USB převodník na RS232 , obvykle se objeví někde jako
COM6 nebo dokonce i COM40, atd.
Ve vlastnostech ve správci zařízení v XP ho přepnu na COM1 a program
normálně funguje.
Zkoušel jsem to na několika PC, ( notebooky i stolní) a s několika
převodníky neznámého původu a
fungovalo to vždycky.  Důležité je, aby ten DOSovský program
přistupoval na COM1 přes funkce DOSu, ne přímo na
registry UARTu.  Ty DOS funkce tam jsou zřejmě dobře emulované.  Ani
není potřeba ten program spouštět v nějakém
režimu kompatibility.

Zdravi
Jirka OK1MWW