Odsvetleni LCD jen blikne?

OK1UGA ok1uga na volny.cz
Neděle Únor 5 12:29:32 CET 2012

Řešil jsem nedávno stejný problém. Samozřejmě jsem šel v první řadě po
kondenzátorech ve zdroji, ale vypadaly být v naprostém pořádku. I SS
napětí měřené multimetrem byly v pořádku. Tak jsem hledal něco jiného.
Nakonec jsem si musel přivézt osciloskop a tím jsem zjistil, že na
výstupu zdroje je na SS napětí superponován sajrajt z měniče s
amplitudou několik voltů. Po výměně kondenzátorů ve zdroji bylo vše v
pořádku a oba vadné LCD zase pracují.

Po tom co jsem oživil ten ESR metr co jsem tu o něm nedávno psal jsem ty
kondenzátory oměřil. Asi 3 měly ESR více než 12 ohmů (víc ten měřák
změřit neumí) 2 byly zcela přerušené a zbytek měl ESR přes 5 ohmů.

Bohužel se ukazuje že dnes již se kondenzátory nevyboulí ani nevytečou
kolem vývodů a stejně je po nich. Nezbývá než měřit ESR metrem nebo je
preventivně vyměnit.

     Martin.