Automaticka konverze Linuxu do RAIDu

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Únor 3 23:48:10 CET 2012

Tak jsem si vyzkoušel disrto s potřebnými aplikacemi (dotahání knihoven a
pod) a nechce se mi to už znova instalovat naostro:

http://raider.sourceforge.net/

Raider converts a single linux system disk in to a software raid 1 (mirror)
system with 2 disks.

Akorát mám problém s nectností ext3 na ATA - chvilkově (zlomky až vteřiny)
tuhne celý PC při commitu mnoha změn souborů současně. Je nějaký blbuvzdorný
FS co toto nedělá (kromě ext2)? Měl jsem XFS, ten to nedělal, ale zas
potřebuje UPSku, vylučuje blbuvzdornost, nebo se u XFS situace změnila a
vypnutí při zápisu už nevede k prázdným souborům?