Manazment nadseneckych projektov, was: Konstrukcia DDS generatora z PE/2006 - pokracovanie

RV vicek.radek na cpost.cz
Pátek Únor 3 08:21:45 CET 2012

No ja jsem v tomhle tedy tezky pesimista - nepamatuji si, ze by v CR
fungoval nejaky komunitni HW projekt (myslim dele nez prvotni nadseni).

Vidim to treba i na osudu te me meteostanice - velmi casto (za tech osm
let to vidim tak na 300-400 lidi) mi pisou lidi, kteri jsou z toho
nadseny, neco takoveho by chteli, protoze je v segmentu meteostanic
pripojitelnych primo na LAN neuveritelna dira - nadseni opadne v
okamziku, kdy jim oznamim, ze to proste nejsem schopnej kvuli casove
zaneprazdnenosti dotahnout do konce (ridici system pro lod me ale donuti
to dorazit - je to stejny princip), ale ze veskera dokumentace lezi u me
na webu a ze staci, aby nekdo obcas s necim pomohl, protoze psat FW,
programovat web, navrhovat HW a jeste to cele testovat v realnych
podminkach je proste na jednoho (pracujiciho) cloveka moc.

Dopadlo to tak, ze nikdo s nicim nikdy neprisel - treba, ze by rekl
dejte mi schema a ja naroutuju a udelam dva plosnaky na testovani - me
by to dost pomohlo - nakonec to funguje tak, ze radeji odemne tahaji
onlne data a zpracovavaji si je u sebe - bezne to treba delaji komercni
firmy (treba co maji vlastni teplarnu). Nedavno mi dokonce psali z
nejake prazske firmy (maji nejake velke vytapene sklady), ze moje data
pouzivaji pro vyhodnoceni uspor (ruzne prumery) pri vytapeni.

Takze zaver pro me je takovej, ze lidi jednak nic neumi a druhak nemaj
cas a ten negovanej prunik techto skupin uz neco zajimaveho dela.

Radek Vicek