hmotové odpory

Středa Únor 1 23:09:13 CET 2012

Přesně tak, je to k omezení napětí při přechodovém jevu. Pro představu -
je tam tlumivka 16mH/100A (váží možná 50 kg), pak obvod který se chová
jako dioda (spínají tam MOSFETy) a jde o omezení napětí v závěrném
směru. Paralelně je kapacita 220uF/250V. Varistor není zrovna
nejvhodnější, má velký poměr mezi napětím kdy omezuje a napětím, kdy tam
ještě "nic" neteče. Proto jsem měl představu, že budu při překročení
určitého napětí tranzistorem připínat odpor. Nějaké velké proudy
nehrozí, řádově desítky ampér. Pokud bude proud větší a i při připnutém
odporu napětí přeleze, ten obvod co funguje jako dioda, sepne a vypálí
pojistku na vstupu. Takže tam nakonec bude varistor připínaný
tranzistorem jen při vyšším napětí.
Anděl