OT: pripomenuti - nafta do generatoru

Jiri Foldyna jiri.f na avizo.cz
Středa Únor 1 08:40:42 CET 2012

Dne 31.1.2012 21:17, Jaroslav Lukesh napsal(a):
> Nafťák snese benzínu 20-25% podle konstrukce motoru (hledejte u výrobce
> kolik přesně), jen jednou za uherský rok jako omyl, ne na trvalý provoz
> přes zimu.

Subaru Forester, Boxer Diesel 2.0, model 2010. Při tankování omylem
doplněno cca 5l benzinu k cca 40l již v nádrži. Po následné konzultaci
na asistenci následoval odtah a kompletní čistka nádrže a palivového
filtru. Podotýkám, že motor nebyl nastartován, neboť se na chybku se
přišlo ihned, přesto celkové náklady na celou legraci činily cca 10kKč.
Při opatrném dotazu, co by se stalo, kdybych dotankoval až do plna
naftou (takže v nádrži by bylo 5l Natural 95 a 58l Verva Dieselu) a
opatrným ježděním od pumpy k pumpě a dalším dotankováváním bych poměr
snižoval, mi bylo poměrně striktně řečeno, že to nedoporučují. Pokud by
došlo k zadření vstřiků nebo turba, a já bych uplatňoval nárok na
záruku, tak ze všeho nejdřív se prý ve zkušebně zjišťuje, co tam bylo za
palivo. Pokud by tam bylo něco jiného, než předepsaná nafta, mám peška.
JF