Vanocni gadget II

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Pondělí Prosinec 31 13:49:22 CET 2012

Dobry den,

2012/12/31 Jirka <zaloha na volny.cz>:

> Jak už jsem napsal, OZ nebo jeho diskrétní obvodový ekvivalent. Případně lze
> použít teplotní kompenzaci jednoduchého diskrétního stupně, jak se to dělalo
> v "dřevních" dobách.

No to by ma prave zaujimalo. Nestudoval som totiz ani radioelektroniku
ani mikroelektroniku, takze mam iste medzery v obvodovej technike.
Jedine co si pamatam, bolo pridanie RE do emitora, ale uz si nepamatam
co sa tym kompenzovalo.

> Nabíjení aku není zrovna oblast, kde by nebylo nutné dodržovat přesné
> hodnoty (zejména právě koncové napětí).

Myslim, ze aj to napatie akumulatorov bude dost teplotne zavisle, ale
nemam to odmerane, takze nechcem to moc rozoberat. Myslim si, ze 100mV
je este dobra tolerancia.

> Proč něco mršit už od začátku, když to není třeba? To platí pro lidské
> konání zcela obecně a bohužel na to mnozí stále více zapomínají.
>
> Přál bych si, aby se to v novém roce změnilo, i když jsem naivní...

Ako povedala moja psychiatricka, keby ludia pamatali na svoju smrt a
to ze raz budu umierat, bolo by na svete vsetko uplne inak. Viem, ze
na koniec roka a zaciatok noveho sa to moc nehodi ale...

> Zase je ale pravda, že kdyby konstruktéři nedělali čuňárny (ať už vědomé či
> nevědomé), tak bych neměl práci ;-)

Viete, ja som skoncil uz pred cca 11 rokmi. Nejako to este
dokonvergovalo, ale v podstate uz nikdy elektroniku robit nebudem. Som
na to uz stary, a mam nespravny povod a vyslovene zly kadrovy posudok.
Skratka som politicky nepriechodny... A musim sa s tym nejako
vyrovnat.

A.