Dural - vysledky po mych dotazech a dalsi otazky:)

Marek Sembol hwm.land na gmail.com
Neděle Prosinec 30 17:30:26 CET 2012

Tak jsem tu mel par dotazu a podelim se o vysledky:)

1) Rezani:
Rezu pilou z OBI (550mm, puvodni odkaz na podobnou daval Petr na
Conrada). Osvedcil se mi platek "na drevo", reze to krasne, rezy jsou
ciste kolme i s gramlavyma rukama, jde to celkem rychle (20x20mm)

2) Zavity:
Sadou 3 zavitniku naprosto bez problemu i slepe diry (mazu lihem). Pro
zacatek pouzivam "pripravek" - kus duraloveho profilu U (15x15mm) s
navrtanou dirou 3.1mm (kolmost na zacatku)

A ted otazky:)
-rim rezanim/vrtanim/zavitovanim mi vznikla hromada hlinikovych pilin
a spon. Napada vas na co by se daly vyuzit, nez je prachsproste
zahodim?
-mnohem vetsim problem nez zavity se ukazalo vrtani (2.5mm prumer).
Mazu, vrtam po par mm (mozna spis ani ne) a vytahuju vrtak. Po kazdem
vytazeni je pres celou delku vrtaku v drazkach spona. Nejaka finta,
aby se lamala na kusy a sama vypadla? Je to otravne porad
rozsjizdet/zastavovat vrtacku a mezitim odmotavat sponu z vrtaku:( A
stejne se mi uz podarilo vrtak kousnout a zalomit:(
Mimochodem - pri pouziti hodne stareho (a hlavne tupeho) vrtaku se
spona netvori, vznikaji drobne piliny (ale to neni reseni, skoro to
nevrta a hodne hreje)

Kazdopadne diky za rady ohledne rezani/zavitovani, treba ty zavery
pomohou jenemu nesikovi:)
Marek