Střídavé modelářské regulátory.

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Neděle Prosinec 30 12:27:42 CET 2012

Zdravím,

koupil jsem synátorovi buginu 1:10 a vzhledem k tomu, že lítám, tak jsem se
rozhodl, že tam recykluji vybavení co mám do letadel. (Zpátečka je zbytečná -
že).
Osadil jsem to "nějakým" motorem, kdysi mi byl prodán pod označením 2822 (ale
od té doby jsem koupil pod stejným označením několik jiných motorů), s cca
1500ot/v. Lítal jsem s tím v Toru s regulátorem 12A několik let naprosto bez
problémů.
Pro jistotu jsem k tomu dal 20A regulátor - označení Basic (značky DYS), auto
jezdilo perfektně, pak jsem ještě zapnul brzdu, opět to jezdilo dobře.
najednou se motor přestal rozbíhat - jenom drčel a lehce se pootáčel. Pokus o
rozběhnutí rukou nepomohl. (všechny fáze byly propojeny)
Ok, vyměnil jsem regulátor za RAY25, zapnul opět brzdu, opět funkce bez
potíží, syn vyjel několik baterek.

Najednou  dým a po rozdělání je prostřední polomůstek  černý (fety mají v sobě
díru). Fety jak hořely, tak zničili i plošňák, takže tenhle regulátor jsem
odepsal.

Ale co mě nejvíc překvapilo - připojil jsem k regulátorům jiný motor (podobný)
a:

Ten první co pak nebyl schopen roztočit motor tak následně  jel prefektně,

ten druhý bez jednoho polomůstku taky. Tak to mě dorazilo. je možné aby to
jelo bez jedné fáze? (asi tam fungovalo snímání polohy, při podpojení této
fáze motor s sebou jen škubal).

Je možné, aby brzda ty regulátory takto likvidovala, nebo to byla jen shoda
náhod?

Díky za názory

Petr

--