JFET na 50V

gatilo gatilo na centrum.cz
Neděle Prosinec 30 07:56:51 CET 2012

 30.12.2012, 7:28:47

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

--
Jan Waclawek napsal:

> Bez toho ze by som co len za mak rozumel tejto problematike by som
> povedal, ze drviva vacsina tychto aplikacii sa uz davno presunula do
> integrovanych obvodov. Zrejme sa aj tam pouzivaju aj JFETy, ale
> bohuzial to znamena znizenu dostupnost JFETov ako samostatnych
> suciastok. Ale ako vravim, h***o tomu rozumiem... :-)
Vzhledem k tomu, ze mikrofony a PIR cidla se stale nedelaji
z kremiku**, nejde ten impedancni prevodnik udelat spolecne s cidlem a
musi se tam nejak nalepit dodatecne. A nalepit jeden JFET furt vyjde
levnej nez nalepit neco jineho. V ostatnich pripadech souhlas, S&H z
diskretnich soucastek je dne mimoradne velka exotika.

**U tech mikrofonu, uz to neni tak docela pravda.U ST spachali nejake
"kremikove mikrofony", ve skutecnosti nejake mikroakcelerometry,
upravene tak aby chodily v akustickem pasmu. Prirozene, je spolecne na
chipu i fura obsluzne elektroniky. Ve finale to ani neni moc drahe,
cca 1-2$, ale proti cinskym elektretakum se to zatim moc neprosadilo.

> Nech pozeram ako pozeram (a to bez komentaru k dostupnosti
> japonskych tranzistorov), ani jeden z nich nesplna poziadavku
> VDS<200mV pri IDS=3mA a VGS=0V. Cez ten druhy snad tie 3mA pretlacit pri VGS=0V ani nejde.
Asi mete pravdu, ja na to nejak podrobnej nekoukal, jen aby to melo
pozadovane Uds a v nule to nebylo upne zavrene.

Dostupnost japonskych T je asi tak stejne dobra nebo spatna jako
jakychkoliv jinych.
Pokud jde o JFET, slovy vojaka Svejka "poslusne hlasim pane
oberlatnant, ze na fronte se situace meni kazdym okamzikem".
Stare typy se prestavaji vyrabet, napr. BF245C, po 30 let asi
bastlirsky nejpouzivanejsi JFET. Ale  prichazeji typy nove, bohuzel
pouze v nelidsky malých pouzdrech a pro zatracene mala napeti.
Aftermarked vyrobci jako farchild nebo CDIL asi budou delat popularni
typy nadale, ale schodnot parametru s datasheety puvodnich typu, ci
alespon s nejakymi datasheety, je takova, ech, no dosti pofiderni.