JFET na 50V

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Prosinec 29 22:10:11 CET 2012

>Dovoluji si oponovat. I dnes se JFET hojne uzivaji pro
>vysokoimpedancni prevodniky, napr. elektretove mikrofony nebo PIR
>cidla. Driv se mnoho JFETu delalo pro spinaci ucely, jako chopprovane
>zesilovace nebo S&H obvody (KS4391), nebo pro nizkosumove audio zesilovace,
>( 2SK70).

Bez toho ze by som co len za mak rozumel tejto problematike by som povedal, ze drviva vacsina tychto aplikacii sa uz davno presunula do integrovanych obvodov. Zrejme sa aj tam pouzivaju aj JFETy, ale bohuzial to znamena znizenu dostupnost JFETov ako samostatnych suciastok. Ale ako vravim, h***o tomu rozumiem... :-)

>Dnes je dostupny sortiment o mnoho chudsi nez pred nejakymi 15-20
>roky, ale i tak, by se mozna naslo neco, co vyhovuje pozadavkum
>kolegy Andela, napr. u RS, 2SK208, DSK5J01

Nech pozeram ako pozeram (a to bez komentaru k dostupnosti japonskych tranzistorov), ani jeden z nich nesplna poziadavku VDS<200mV pri IDS=3mA a VGS=0V. Cez ten druhy snad tie 3mA pretlacit pri VGS=0V ani nejde.

wek