Odporové vysílače bylo Teplotni cidlo

pyjan pyjan na tiscali.cz
Sobota Prosinec 29 21:13:59 CET 2012

Odporové vysílače s Pt sběrači vyvinula firma Siemes za WW2. Ještě v
80tých letech byla na korpusu Al výlisku tělesa říšská orlice. Výrobce
ZPA Brno převzal celé výrobní zařízení jako válečnou kořist.
Potenciometry se vyrábí dodnes a jejich aplikace je v případech, kdy se
vyžaduje dlouhodobá provozní spolehlivost, odolnost na rušení a
přesnost. Vyrábí se v provedení jednoduchém a dvojitém, 4 úhlovými
rozsahy, cena kolem 800Kč. Označení OV100, rozsah odporu 5 až 105 ohm.