[OT] Male rekuperacni jednotky pro vetrani

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Prosinec 28 17:25:25 CET 2012

On Fri, 28 Dec 2012, Vláďa Anděl wrote:

> [...]
> tepelný odpor mezi koncema toho protiproudového výměníku (větší celkový
> průřez hliníku), což zase účinnost sníží. Ten plech 0,25 by to taky už asi o
> dost zhoršil i při těch roztečích 2mm. Ve výměníku 150x100mm při rozteči
> desek 2mm by tak bylo 1875mm2 Al, s fólií 0,1 je to "jen" 750mm2. Jediný
> problém asi bude sehnat kde by mi z nějakého plastu vyřezali (vysekali)
> distanční podložky. Ideálně ta rovná dlouhá strana s tou šikmou z jednoho
> kusu a i s dírama na nějaké stahovací šrouby, na které by se postupně desky
> navlékaly. Pokud vím, plast prý laserem řezat nejde.

Mne se zda ze delat protiproudy vymenik doma je docela slozite - kdyz to
ma mit ty zkosene nabehy tak spousta materialu prijde vnivec . U toho
ctvercoveho prurezu by stacila nejaka tuha spodni deska do ni natocit
kolme tycky jako kulisu (vzdy tri v rohu a jednu cca v pulce) a pak tam
jen vkladat desky a distance - ty kulisove tycky by ty desky i distance
pekne drzely na miste. Nakonec horni tuhou desku a stahnout to temi
tyckami. Nemusely by se vrtat ty desky ani ty distance.

Akorat jestli by nevadilo ze ten vymenik nebude komurkovy ale deskovy.
Predpokladam ze to nebude mit zasadni vliv ze to bude proudit dlouhou
sterbinou..