[OT] Male rekuperacni jednotky pro vetrani

cipisek.cipr na seznam.cz cipisek.cipr na seznam.cz
Pátek Prosinec 28 13:19:44 CET 2012

Plasty se rezou vodnim paprskem, pro vas ucel je presnost a drsnost rezu
vice nez dostatecna.
Otazku je kolik toho chcete, a jake pak budou naklady, aby pak nevyslo
levneji nechat si udelat betonovou formu a vylisovat primo plastove desky.
Betonove formy moc nevydrzi, ale jsou docela levne. Ja to onehda pocital, a
vyplatilo se to uz od 10 vymenuku a to jsme pocital velke vymeniky na barak,
tedy tak 5x vetsi nez ten vas.

Ciprian

---------- Původní zpráva ----------
Od: Vláďa Anděl <vaelektronik na vaelektronik.cz>
Datum: 28. 12. 2012
Předmět: Re: [OT] Male rekuperacni jednotky pro vetrani

"
Ty výměníky nebudou zas tak velké, cca 100x150mm. Fólie 0,1 je už při této
šířce taky dobře samonosná. Nevím jaká je optimální rozteč desek, ale byl
tady někde odkaz na home made výměník (taky z Al 0,1mm) a tam se psalo 2mm.
Když uděláte mezery menší, bude to sice lépe přenášet teplo, ale zase klesá
tepelný odpor mezi koncema toho protiproudového výměníku (větší celkový
průřez hliníku), což zase účinnost sníží. Ten plech 0,25 by to taky už asi o
dost zhoršil i při těch roztečích 2mm. Ve výměníku 150x100mm při rozteči
desek 2mm by tak bylo 1875mm2 Al, s fólií 0,1 je to "jen" 750mm2. Jediný
problém asi bude sehnat kde by mi z nějakého plastu vyřezali (vysekali)
distanční podložky. Ideálně ta rovná dlouhá strana s tou šikmou z jednoho
kusu a i s dírama na nějaké stahovací šrouby, na které by se postupně desky
navlékaly. Pokud vím, plast prý laserem řezat nejde.
Anděl

Dne 28.12.2012 10:27, Petr Simek napsal(a): "On Fri, 28 Dec 2012, Vláďa