Bezdratovy prenos UART

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Čtvrtek Prosinec 27 15:21:36 CET 2012

S jak výkonnými měniči? Jestli jsou to vícekilowatové a větší potvory a
ještě k tomu beze stínícího krytu (což pro vývoj i předpokládám), tak
bych se i vsadil, že to bude pracovat dosti nespolehlivě, pokud vůbec.
Kolegové motoráři* a zdrojaři (pro mě je to jedno a to samé. Velké
napětí, velké proudy, velký kravál).

Domnívám se, bezdrátový přenos nebude dobře fungovat z důvodu zarušení
přijímače blízko měniče. Ale rád se nechám přesvědčit o opaku. Tak
jestli to rozběhnete, a bude mít možnost/ochoten, to zdělit, tak jsem
jedno ucho :-).

Ale pokud nejste nucen používat stíněný, optický oddělený JTAG kabel,
pak by to fungovat i mohlo.

Mimochodem proč to píšu. Viděl jsem opticky oddělený, stíněný RS232-USB
kabel používaný právě k tomuto účelu a osobně bych šel touto cestou.

Odbočka:
Jak předpokládáte napájení modulu? Např. bluetooth class 1 (o nižší
třídě nemá smysl uvažovat, tedy pokud měnič má při tom běžet) má odběr
50/200 mA (průměr/špička) při 3.3V, co ne vždy bývá na řídící desce k
dispozici.

ced

====

* Slovy jednoho kolegy který pracoval na zkušebně pro velké točivé
stroje (výkony i kolem MW): „Jak přiletuj? Já to neumím, od školy jsem
neletoval. Když jsem potřeboval něco vyměnit, tak jsem si vystačil se
šroubovákem a třináctkou klíčem.“