[OT] Male rekuperacni jednotky pro vetrani

Středa Prosinec 26 09:45:12 CET 2012

rekuperační výměník nesmí mít příliš velkou účinnost. Vzduch který jde
ven, musí mít nad nulou (i když je venku -15), jinak ta kondenzovaná
vlhkost bude namrzat a výměník bude zarůstat ledem. Řešit ještě u
klimatizace odtávání výměníku jako u TČ by se mi fakt nechtělo. Ohřívat
vzduch co jde ven nad nulu elektrikou když v baráku topíte mnohem
levněji pomocí TČ, považuji za ptákovinu i když by to bylo potřeba možná
jen 2 týdny v roce.
Ostatně trochu jiný příklad - kamarád si do bytu koupil plynový kotel
Dakon, který sice nebyl kondenzační, ale ze všech nekondenzačních měl
nejvyšší účinnost. Koaxiální přívod vzduchu/vývod spalin dal do stěny
nad vchodovýma dveřma do domu. Když mrzlo, všechna ostatní plynová kamna
v domě dělala jen průhledné spaliny. Jen jeho kotel dělal oblaka jak
parní lokomotiva a ještě z té roury kapala voda. Nakonec to s nervama
nevydržel a dal si všude akumulačky.
Anděl