[OT] Male rekuperacni jednotky pro vetrani

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Pondělí Prosinec 24 02:17:48 CET 2012

To je právě to, co zatím vůbec neměřím. Jedná se mi pouze o vodu, která se
vysráží na vnější straně okna, když jej otevřu. Šlo by to měřit poměrně
jednoduše jako změnu vlhkosti a objem vzduchu, ale to bych muset větrat
ventilátorem se stálým průtokem vzduchu.

Obecně mi jde o dvě věci. V novém domku řeším větrání podobně jako kolega Labaj
tj. pozdě, jde mi o čerstvý vzduch do obytných místností a odvod vzduchu přes
digestor, koupelnu a WC. A hlavně mě nebaví, že jsou ráno na oknech vysráženy
spousty vody, i když naše kočka to miluje.

Takže už delší dobu řeším pohyb vzduchu. Představuju si to tak, že vzduch nasaju
do místnosti s technikou a skladem, která je realitvně velká, v technickém
přízemí a nižší teplota vzduchu v zimě nebude moc na škodu. Odtud ji povedu do
ložnice a dětského pokoje a odtud půjde přirozeně do zbytku bytu. Ventilátory v
koupelně a na WC + digestoř odvedou vzduch ven. Mám určité možnosti část tohoto
vzduchu odvést do rekuperační jednotky.

Tudíž se snažím pozorovat větrací poměry v domě (odkud a kam to fouká apod.),
abych využil přirozené tlakové poměry a část práce odvedla příroda. Proto mi
vyhovuje využití technické místnosti jako bufferu, kde není tolik podstatná
teplota. Nerad bych nakonec zjistil, že energie vydaná na rekuperaci nebude moc
odlišná od energie získané.

Z této diskuse vyplynula zajímavá myšlenka, kterou jsem dosud neřešil - větrat
podle vlhkosti vzduchu. Myslím, že už mám docela jasno, kudy to celé postavit,
po vánocích to zkusím spočítat.

Standa