[OT] Male rekuperacni jednotky pro vetrani

hutta.j na seznam.cz hutta.j na seznam.cz
Neděle Prosinec 23 22:03:41 CET 2012

Parametry nejsou ideálni jsou to ciste marketingove lzi.
Účinnosti az 84% nedosahnete ani velkou rekuperacni jednotkou natoz takovym
siditkem.
Jak k tomuto cislu dosli? Jednoduse, ucinnost uvadi pri provoznim
nerovnovaznem stavu tedy pri nasati 7.8m3 a odtahu 15.7, tj. pri pomeru 2:1.
Pri rovnovaznem  stavu je ucinnost, az 42% :-). Pokud z az udelame prumerne
hodnoty, dostanete se nekam mezi 30-35%.

Za hodinu provozu tnasajete 7.8m3 vzduchu a pokud tento ohrejeme o 15C tak
pri ucinnosti 35% usetrite 41kJ tj. 0,011kWh. Pokud budeme pocitat na kWh
tepla 2Kc usetrite za hodinu 0.022Kc pokud uvazime, ze je tento kram o cca
8000kC drazsi nez bezny ventilator
tak mi vycházi navratnost na jeden nikdy :-) To jsem zcela zanedbal spotrebu
motoru a ucinnost trafa na tech 24V

Jak vidite tak se slusnosti nema obchod nic spolecneho :-)

Hutta