Brum CRT TV - settop box

Jaroslav Meduna meduna na mikroklima.cz
Čtvrtek Prosinec 20 15:25:08 CET 2012

DD, tipnul bych si to na chybu v konektoru SCART na TV, nejspis nebude dobry
kontakt na nekterem zemnicim pinu (kazdy signal ma svoji zem). Pokud budete
mit stesti, bude to jenom chybou napruzeni, v horsim pripade to bude na
televizi zoxidovany. Brum pujde z vertikalni synchronizace primo do audia,
zavislost na pokryti obrazovky odpovida zmenenemu rozkmitu video signalu.
Snadno to muzete vyzkouset uzitim kabelu SCART na CINCH. BTW, SCART je hodne
mizerny konektor. JM

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Pavel Kadečka
Sent: Thursday, December 20, 2012 3:01 PM
To: HW-news
Subject: Re: Brum CRT TV - settop box

Dne 20. prosince 2012 14:14 snehulak <snehulak na gmail.com> napsal(a):
> Dobre odpoledne,
>
> zapojil jsem ke starsi CRT TV settop box a ted zvuk docela silene brumi .
> Oba pristroje jsou zapojene do stejne dvojzasuvky, vyzkouseno nekolik
> scart kabelu , a brumi a brumi .
>
> Jo co je asi zasadni tak ten brum je ovlivnovan jasem obrazu nebo cim
> , nejvic to brumi kdyz jsou nejake titulky nebo hodne bilych ploch,
> kdyz je tmava scena tak je to celkem tiche.

Jestliže to souvisí s jasem, tak to bude zvlnění napájení uvnitř TV.
Při vyšším jasu televize bere víc energie, její zdroj / trafo je víc
zatížené, elyty nestačí filtrovat napětí atd.

Pokud jsou oba přístroje třídy ochrany II. = s dvojitou izolací, mají
dvojžilovou přívodní šňůru, tj. bez PE vodiče a vůči brumu by měly být
odolné (na rozdíl od propojení TV např. s PC apod.).

P.K.