ZigBee vs ZWave

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Čtvrtek Prosinec 20 11:08:33 CET 2012

Zdravim vsetkych,

Vianoce sa uz blizia a piatok ako keby uz bol
tak by som mal niekolko otazok. Ktora z tychto technologii
je lepsia / rozsirenejsia? Obidve maju svoj standardny protokol,
vyrobcovia su kompatibilni (je mozne pospajat akekolvek ZigBee zariadenie
s inym ZigBee zariadenim, podobne u ZWave). Pokial vsak ide o monitorovaci
software, pouzivaju sa na komunikaciu s tymito zariadeniami brany (TCP/IP na ZigBee alebo ZWave).
Tu podla vsetkeho standard konci, a kazdy vyrobca ma svoj "standard" na strane TCP/IP a navyse
je api (aspon u tych na ktore som narazil) licencovane. Existuje aj niekolko opensource
projektov ale neviem ako je to potom s licencovanim. Zaujimalo by ma, ci neviete niekto o
brane pre ZigBee alebo ZWave u ktorej je API nelicencovane.

A inak vsetkym stastne a vesele Vianoce.

S pozdravom

Jano