Predvanocni kvizova otazka: PC zdroj

Středa Prosinec 19 15:43:11 CET 2012

Dne 19. prosince 2012 15:36 Jiří Majzlík Němeček <jirry na centrum.cz> napsal(a):
> No, ty dva tranzistory zdroj spíše brzdí, výkonové tranzistory se budí
> pomocí proudového trafa T2. Takže pokud bude Q3 nebo Q4 zkratovaný, zdroj by
> se měl zastavit, pokud bude přerušený, měl by být problém dosáhnout nízké
> výstupní výkony a na plný výkon by zdroj běžel v podstatě normálně.

Byly zkratované dvě nohy tranzistoru, prostřední a krajní, typ C945,
ale nevím které, buď CE nebo CB. Podle toho, co píšete, spíš CB.

> Je možnost vyzkoušet chování s větší a menší zátěží?

Vyzkoušet to nejde, protože už jsem ho opravil. Ale při vyšší zátěži
se to pískání trochu snížilo. Nižší zátěž znamená že se CPU flákal,
případně byl v nějakém power save režimu, vyšší zátěž že jsem ho
něchal něco dělat, ono i jen přepnutí napájecího profilu Windows mezi
"doma nebo v kanceláři" a "přenosný počítač" bylo poznat poslechem.

P.K.