[OT] Tepelne cerpadlo - vyvoj

Úterý Prosinec 18 19:59:43 CET 2012

Par postrehu z testu:
- prilepeni DS1820 na trubky je dost OK, teploty sedi na desetinu, aspon
co se tyce rozdilu na vstupu a vystupu media. Prilepil jsem to epoxidem,
fixnul potravinarskou folii, omotal alobalem, zase folii a izolace. Jen
se v tom na primaru asi drzi voda, protoze pri zamrzani to udela na par
desetin prechodnou spicku - takze znova a zalepit poradne ;-)
- Dostavam se na vystupu k teplote -5.3 stupnu, na vstupu je -2.0
stupnu, to je asi docela malo, ze? (jedna sekce je ve forme sneku 70m
trubky ve 14m hluboke studni prumeru 1m s asi 6m sloupcem vody, to se
chova docela zajimave... Kazdopadne je z te studny odber tak 300l vody
denne, coz by melo dat skupenske teplo 28 kW tak to snad na kost
nezamrzne. Drzi se to kazdopadne teorie a po delsim klidu je teplota
vody na chlup malinko pod 4st C Pristi leto vykopu vykop na slinky H cca
20m tak uvidime, zda se, ze zem promrza docela rychle.
- Mereni vykonu je orisek, pokud se nezna slozeni kapalin, takze
vychazim z odhadu, z primaru to za techto podminek odebira asi 3kWh, na
vystupu dava cca 5kWh a neco bude ujete protoze lidlmetr meri prikon
kompresoru 1700Wh... Cerpadlo na primaru zere 90Wh a na sekundaru mam
snizeny vykon, takze zere 50Wh
- Cerpadla se docela dobre reguluji fazovym rizenim triaku, mam tam
zatim desku z jineho projektu a funguje to bez projevu obavaneho ruseni
od stykace.
- Opatrim ridicim systemem taky ten agragat vzduch-voda a v lete to
predelam na system s poctivym expanznim ventilem (mozna i rizenym, u
vzduchu to asi bude mit smysl) casem bych mozna i vymenil kompresor za
scroll.
- Zda se, ze serizeni EV nejak dramaticky vliv na vykon nema, nastavil
jsem relativne male prehrati (asi 17-20 stupnu proti vode, mereno ale az
blizko vymeniku)
- Kompresor uz se zvukove docela zklidnil, asi zabeh.

Zatim takhle, mam ted implementovany ochrany na nizky prutok, teplotu
pod -5.5st na vystupu primaru, nad 50 st na vystupu sekundaru, selhani
cteni z DS1820 (zatim se nestalo a to nemam ani opakovani) a watchdog
procesoru (ATMEGA32), budu to predelavat na STM32F1xxx, uxz kvuli 12 bit
AD (zatim nemam mereni prikonu kompresoru) a zalohovanemu RTC.
Ted vymyslim, jak udelat automaticky rezim, bude tam docela dost stavu.

Fotky a namerena data kdyz tak doplnim o vikendu.