Navrh DPS pro menic

Pondělí Prosinec 17 11:34:47 CET 2012

Dne 17. prosince 2012 10:22 Michal Gregor <a2x1nptda8 na email.cz> napsal(a):
> Zdravim,
> pokousim se nakreslit desku pro menic s LM2267. Mam to udelane podle
> vyrobce, ale je to vsechno moc male. Chybi mi misto.
> Vstup do menice - 12V mam spoj poslednich 7mm jen 0,8mm siroky.
> Vzdalenost ke kondikum 10mm a na druhou stranu jeste mam 10uF v keramice
> delka spoje 5mm.
> Nejsou spoje k blokovacim kondikum moc uzke a dlouhe?
> Jedina moznost je dat kondiky ze spodni strany pres prokovenku primo pod
> vyvodem. Dolni vrstva je predevsim rozlita zem.
>
> Menic ma vystup 3,3V max 3A, vstup priblizne 12V/ max 1A.

Podle mých skromných zkušeností je třeba dodržet dvě hlavní zásady:

1) dioda mezi výstupem a GND musí být co nejblíž obvodu
2) elyty na vstupu musí být co nejblíž obvodu

Před časem jsem zápasil s návrhem desky pro LM2679T (psal jsem tu o
tom, v archivu HWnews to jde najít bez toho T, tj. pod LM2679), můj
"návrh" ale byla jen univerzální deska plošných spojů. Pracoval jsem s
vyšším výstupním proudem 5A, obvod ale dá až 7 (než zabere proudové
omezení). Ty vaše 3A IMHO nebudou tak kritické.

Z toho, co píšete, vám stejně asi nikdo přesně neřekne, jestli to bude
fungovat nebo ne, nemůžete poslat schéma a návrh vaší desky?

Případně, pokud si to můžete poskládat na basltdesce, bylo by to
ideální - nasimulujte si vaše podmínky, tj. délka / průřez vodičů,
případně bych je ještě trochu zhoršil (delší a tenčí dráty) a když to
vrabčí hnízdo bude fungovat, tak o dost lepší DPS by měla fungovat
taky.

P.K.